تبلیغات
مجله اینترنتی کاریبتو - لاغری با سیب
چهارشنبه 2 آبان 1397  07:32 ب.ظ
توسط:

سیب سبز برای کاهش وزن

 

رژیم لاغری سیب چیست؟

در رژیم لاغری ۵ روزه سیب غذای اصلی روزانه شما را سیب تشکیل می دهد. در روز اول در صبحانه، نهار و شام فقط سیب می خورید. در روز دوم می توانید در وعده نهار، علاوه بر سیب، کمی هم سبزیجات بخورید. از روز سوم تا پنجم نیز می توانید پروتئین، آب میوه تازه، اسموتی سبزیجات، و لبنیات هم مابین وعده های غذایی تان مصرف کنید.

 

سیب قرمز برای لاغری

عملکرد رژیم لاغری سیب چگونه است؟

سیب میزان فراوانی مواد معدنی، ویتامین، فیبر و کمی کالری دارد. این میوه بسیار مغذی، برای سیستم عصبی هم مفید است. به علاوه، سیب ملینی قوی می باشد. یکی از بخش های اصلی سیب، فیبر است. وقتی فیبر وارد بدن می شود، به مولکول های چربی می چسبد و بدین ترتیب این مولکول ها نمی توانند جذب بدن شوند.

با توجه به اینکه سیب خواص ملین دارد، باعث می شود مولکول های چربی چسبیده به فیبر، مستقیما از بدن دفع شود. همین امر سبب می شود چربی در بدن ذخیره نشده و وزن بدن کاهش پیدا کند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد علاقه دارند برای کاهش وزن از رژیم لاغری ۵ روزه سیب استفاده کنند. فیبر موجود در سیب باعث می شود این میوه بسیار سیرکننده باشد. با خوردن یک سیب قبل از هر وعده غذایی برای مدت طولانی تری احساس سیری خواهید کرد. همین امر باعث می شود پرخوری هم نکنید.

 

سیب و چند خوراکی موثر در لاغری و چربی سوزی

رژیم لاغری ۵ روزه سیب

 

روز اول رژیم

روز اول

در روز اول تنها می توانید ۲ عدد سیب برای صبحانه، ۱ عدد سیب برای نهار و ۳ سیب برای شام بخورید. این میزان سیب برابر با یک و نیم کیلوگرم می شود. در کنار سیب می توانید در طول روز آب هم بنوشید و بدن خود را مرطوب نگه دارید.

سیب مقادیر فراوانی مواد معدنی، ویتامین، مواد مغذی گیاهی، و فیبر دارد. با خوردن این ماده از بیماری هایی نظیر آلزایمر، عفونت های دستگاه گوارش و دیابت پیشگیری خواهید کرد. همچنین این ماده عملکرد شناختی شما را بهبود می بخشد، چربی بدن را در سطح سالم نگه می دارد و به سلامت قلب تان کمک می کند.

 

روز دوم رژیم

روز دوم

در روز دوم، صبحانه شامل ۱ عدد سیب و ۱ لیوان شیر سویا یا شیر بدون چربی است. برای وعده نهار، سالادی متشکل از یک سیب و کمی سبزیجات سبز می شود. ۲ عدد هویج، نصف چغندر، چند برگ نعناع و سس خردل می تواند سالاد خوشمزه ای برایتان بسازد.

می توانید از روغن زیتون و همین طور نمک و فلفل استفاده کنید. سبزیجات، مواد مغذی که در سیب وجود ندارد را به بدن تان می رسانند. به علاوه، مواد مغذی سبزیجات باعث می شود انسجام غشای سلول های بدن تان هم حفظ شود. یادتان باشد که حتما به میزان کافی آب بنوشید.

 

روز سوم رژیم

روز سوم

صبحانه این روز، از ۱ عدد سیب، یک تکه نان چند غله و خاگینه تخم مرغ تشکیل می شود. نهار هم یک سیب و سالاد بنگالی خواهد بود. این سالاد که از خیار، پیاز، نعناع، گوجه، نمک و فلفل تشکیل می شود سالادی مغذی بوده و مکمل سیب می باشد. می توانید برای عصرانه هم یک فنجان ماست کم چرب در نظر بگیرید. شام روز سوم عبارت است از ۱ عدد سیب که در کنار بیکن بوقلمون، سالاد کلم بروکلی و هویج قرار می گیرد. به جای این ترکیب می توانید یک سیب و سوپ عدس میل کنید.

ملاحظه می کنید که روز سوم رژیم لاغری سیب تان، روز پر پروتئینی است. ابتدای آن با خاگینه تخم مرغ آغاز می شود که پروتئین لازم را به بدن تان می رساند. اگر گیاه خوار هستید، یک لیوان بزرگ شیر برایتان کافی خواهد بود. سالاد بنگالی هم سرشار از پروتئین است و تا ساعت ها کاملا سیر نگه تان می دارد. به علاوه، ماست تاثیر زیادی بر لاغری داشته، به هضم غذا کمک می کند و باعث می شود مواد غذایی و پروتئین های مصرفی به خوبی جذب بدن تان شوند. مثل همیشه نوشیدن آب و نوشیدنی های سم زدا توصیه نیز می شود.

 

روز چهارم رژیم

روز چهارم

در این روز، صبحانه شامل ۱ عدد سیب و اسموتی کلم می شود. برای نهار می توانید بین دو گزینه سیب با سبزیجات کبابی، یا سوپ سبزیجات یکی را انتخاب کنید. دسر بعد از نهار شما یک ظرف کوچک پرتقال یا هندوانه است و می توانید از چای سبز به عنوان خوراکی عصرانه خود استفاده کنید.

برای شام هم دو گزینه دارید. یا می توانید ۱ عدد سیب و سالاد سبزیجات داخل برگ کاهو را امتحان کنید، و یا سیب تان را با یک اسموتی که از چغندر و کرفس درست کرده اید میل کنید. اسموتی کلم باعث کاهش وزن و سیر ماندن شما برای مدت زمان طولانی می شود. نهار حاوی سبزیجات، مواد مغذی را به بدن شما می رساند و چای سبز بدن تان را سم زدایی می کند. خوردن یک شام گیاهی، سیستم گوارش شما را آرام کرده و سلامت کلی تان را افزایش می دهد.

 

روز پنجم رژیم

روز پنجم

این روز مغذی ترین روز هفته تان است. برای صبحانه می توانید یا ۱ عدد سیب و ۱ تخم مرغ آب پز را در منوی خود قرار دهید یا سیب را با آب چند کدوی قلیایی پخته میل کنید. نهار عبارت خواهد بود از ۱ سیب به همراه سوپ رقیق سبزیجات یا سبزیجات کبابی شده. دسر یک هلو یا ۲ عدد بادام است و اسنک عصرانه بیسکویت ساقه طلایی و یک فنجان چای سبز. برای شام ۱ عدد سیب به همراه ماهی پخته و مارچوبه خواهید داشت. یا سیب تان را با کمی خوراک لوبیا چیتی، فلفل دلمه ای و فلفل قرمز میل کنید.

با توجه به اینکه از روز اول تا چهارم، رژیم کم کالری داشته اید، روز آخر رژیم تان سرشار از کربوهیدرات، پروتئین، سبزیجات و چربی های خوب و میوه جات است. این به شما کمک می کند بدن تان را احیا کنید. چنین ترکیبی از غذاها باعث می شود تا متابولیسم بدن تان فعال بماند و بدون ایجاد ضعف و رخوت کالری سوزی کند. این رژیم هم مثل هر رژیم دیگری نقاط مثبت و منفی دارد که شاید بهتر باشد قبل از شروع انجام آن با آن ها آشنا شوید. واقعیت این است که رژیم لاغری ۵ روزه سیب برای همه مناسب نیست و شاید مناسب شما هم نباشد. با مطالعه ادامه این مقاله، می توانید به معایب و مزایای این رژیم پی ببرید.

 


  • آخرین ویرایش:چهارشنبه 2 آبان 1397
نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر